Sävar IK är Årets idrottsförening i Västerbotten 2019!
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Sävar Idrottsklubb
Fotboll
Flickor 2013
Sävar IK fotboll flickor 2013

Välkommen till lagsidan för flickor 2013 fotboll! 

Är du förälder till en flicka född 2013 som vill börja spela fotboll? Då hittar du mer information här:
 
 
Kontakta oss gärna vid frågor:
Johan Karlsson - O7O-261 85 95
Hans Olof Edblom - O7O-2766164
Helena Filipsson - O7O-567 28 46
Malin Danielsson - O72-543 47 91
Robert Assmundsson - O7O-374 96 86
Björn Eriksson - O7O-630 79 78
 
Försäkringsinformation:
Ring 020-44 11 11 för råd, både akut och långsiktig vård
 
 
Träningstider 2022:

Tisdag 17-18 Multiarenan

Onsdag 17.30-18.30, Prefab

28/6 sista träningen inför sommaruppehåll
2022-06-28 10:47

Idag tisdag 28/6 blir sista träningen inför sommaruppehållet då önskemål inkommit om att få gå på festivalen på onsdagkväll som anordnas i samband med Sävarcamp.

 

Vi ses i augusti igen!

Fika och matchvärdar våren 2022
2022-06-04 09:39
4/6
Bakning, 25 kakor / person
Mos Spett
Natali Lind
Betty Blom
Ebba Berggren
 
Fikaförsäljning (ta med laktosfri mjölk)
13-14 Moa, Natali
14-15 Betty, Ebba
 
Matchvärd
13-14 Alma Östersund
14-15 Alva Ritzen
 
26/6
Bakning, 25 kakor / person
Nova Forsgren
Tuva Bäckman
Ella Andersson
Hailie Hallberg
 
Fikaförsäljning (ta med laktosfri mjölk)
14.30-15.30 Nova, Tuva
15.30-16.30 Ella, Hailie
 
Matchvärd
14.30-15.30 Edit Bergman
15.30-16.30 Isabelle Öhlund
 
Flytt av onsdagsträningen fr.o.m. 8/6
2022-06-01 17:21

Hej!

 

Från och med onsdagen den 8/6 så tränar F13 på Prefab-planen på onsdagar, samma tid. Tisdagar som vanligt på multiarenan.

 

Sportadmin är uppdaterat och visar nya planen fr.o.m. nästa vecka.

 

/Hans Olof

Gällande kallelser till match och sammandrag - F13
2022-05-16 14:38

Hej fotbollsföräldrar,

 

Denna säsong blir lite annorlunda jämfört med fjolåret (egentligen fjolåret som var annorlunda men...) då vi nu får spela sammandrag. Sammandrag betyder att vi spelar flera matcher samma dag (oftast 2-4).

 

Då vi har så stor trupp har vi anmält 2 lag (precis som i fjol) som gör att vi varje sammandrag har 4 matcher (2 per lag) vilket betyder att ert barn blir kallade till 2 matcher vid varje tillfället och tanken är att dom ska få spela två matcher.

 

Importen från FOGIS (förbundets system) till SportAdmin (vårt system) har inte fungerat jättebra i år så lägg inte så mycket vikt vid Lag Röd och Lag Vit (eller motståndarnas Lag X och Y) i SportAdmin för det stämmer ofta inte. Jag håller tungan rätt i mun när jag skickar ut kallelserna så ni behöver egentligen bara hålla er till tid/datum/plats i SportAdmin-appen. Men om ni tittar framåt i tiden (på matcher som vi inte kallat till ännu) så kan det se lite märkligt ut. Kallelserna går ut helgen före sammandraget.

 

Det första sammandraget (nu i helgen) är det enda jag kan se där vi har matcher i lite osync mellan lagen men i övrigt kommer båda lagen alltid att ha matcher samma dag, tid, plats - samtidigt helt enkelt.

Detta gör att vi får svårare att låna ledare mellan lagen och vi kan bli beroende av föräldrastöd i avbytarbåset vid tillfälle. Det brukar inte vara några problem väl på plats, men bara så ni vet att frågan kan komma.

 

/Hans Olof

Välkomna till fotbollssäsongen 2022!
2022-03-30 17:02

Hej fotbollsfanatiker!

 

Nu nalkas en ny fotbollssäsong och tränarteamet ville nå er med lite information inför träningsstart, så håll till godo!

 

Träningstider:

Tisdag 17-18 Multiarenan

Onsdag 17.30-18.30, A-plan

 

Träningsstart 26 April.

Allt detta kommer naturligtvis i SportAdmin som vanligt.

 

Föräldramöte

Onsdag 27/4 på klubbstugan under träningstid, 17.30-18.30.

Utebliven närvo innebär sämre odds i uppgiftsfördelningslotteriet.

 

Cuper

Vi siktar på två cuper i år, en på våren (Röbäckscupen) och en på hösten (Sävarcupen).

 

Ansvarsinformation

Vi har ett antal ansvarsområden som behöver fyllas varje år, jag radar upp dem här men generellt kan man säga att alla som tar ett specifikt ansvar (t.ex. planansvar) undantas andra ansvar (t.ex. behöver inte stå i fiket).

 

- 2st medlemmar till sektionens teamverksamhet.

- 1st Toalettpappersförsäljningsansvarig

- 2st Representanter till plangruppen, bl.a. klipper planen 2ggr per år.

- 2st Matchansvariga, ser till att det säljs fika och finns matchvärdar på varje hemmamatch.

- Fikaförsäljning (alla) så som fördelat av Matchansvariga.

- 1st Materialansvarig, ansvarar för matchtröjornas utdelning, hantering och inhämtning.

- (Ej obligatoriskt) 2st Party-ansvariga, anordnar avslutningar/teambuilding etc.

 

Vissa av dessa ansvar är redan tagna sedan tidigare år (man har förtur att behålla sitt uppdrag, men meddela oss ändå) , andra är öppna för anmälan. Först till kvarn. Får vi luckor så lottar vi, som vanligt. Vi har ~35 spelande tjejer så det finns en ocean av föräldrar som kan ställa upp så vi får en toppensmidig säsong. Ju mer ledarna få fokusera på fotbollen, desto bättre!

 

Har ni frågor så hör av er!

/Hans Olof

Spelade matcher
Kommande aktiviteter
Nyheter från sektionen
Fotbollssektionen, 20/06 18:00 
Fotbollssektionen, 13/05 15:41 
Fotbollssektionen, 29/04 10:33 
Nyheter från föreningen
Sävar Idrottsklubb, 01/07 12:00 
Sävar Idrottsklubb, 28/05 22:57 
Sävar Idrottsklubb, 09/05 09:18 
 
Våra samarbetspartners
Senaste sävarnytt