Hej!
Redan söndag den 3 augusti har vi vårt första sammandrag och det är på hemmaplan. Vi delar som vanligt in oss i två lag och spelar två matcher vardera (kl. 10 och 11). Vårt andra hemmasammandrag blir den 31 augusti.
Nedan ser ni ansvarsfördelningen för båda omgångarna. Om ni inte kan er tilldelade helg så får ni i första hand byta med någon annan som har en tilldelad uppgift, och i andra hand fråga reserverna.
Söndag 3 augusti
Bakning: Isak (baka mjölkfritt), Aston (+1 havremjölk)
Kiosk*: 9.30-12.00 Viggo, Benjamin
Matchvärd**: 9.30-12.00 Jack
Publikvärd***: 9.30-12.00 Albert
Reserv: Alfred, Loke, Elmer, Erik
Söndag 31 aug 9-12
Bakning: Alfred (baka mjölkfritt), Loke (+1 havremjölk)
Kiosk*: 8.30-12.00 Isak, Jack
Matchvärd**: 8.30- 12.00 Albert
Publikvärd***: 8.30-12.00 Erik
Reserv: Viggo, Benjamin, Aston, Elmer
Obs! Meddela fikaansvarig Jenny Lund ifall ni byter eller gör andra ändringar.
* Kiosk: Öppnings- och stängningsrutiner finns här >>
Fika-ansvarig tar kontakt med er för utdelning av nyckel. Kom till caféet 30 min innan matchstart. Obs! Ett annat Sävar-lag kommer att spela på A-planen parallellt med oss, och föräldrar från detta lag kommer också att bemanna kiosken. Bedömningen är att ni alla kommer att behövas, i och med det kommer vara högre tryck på kiosken då det är "Sävardagen". Ni föräldrar kan prata ihop er på plats ifall ni vill dela upp ansvaret.
** Matchvärdens uppdrag är att skapa en god stämning för alla som närvarar vid Sävar IKs hemmamatcher och framförallt vara ett stöd för ungdomsdomaren före, under och efter match. I ”Rogers café” finns en väst som ska bäras under match. Tillsammans med publikvärden så ansvarar ni för att efter sammandraget se över omklädningsrummen och vid behov sopa golv och tömma sopkorgarna.
*** Publikvärd är ett "nytt" uppdrag som ska finnas vid varje match, och det har ännu inte kommit några skriftliga rutiner kring detta. Men tanken är att personen ska finnas på plats på läktaren och se till så att publiken beter sig på ett bra sätt. Tillsammans med matchvärden ansvarar ni för att efter sammandraget se över omklädningsrummen och vid behov sopa golv och tömma sopkorgarna.